sobota 15. ledna 2011

Architektonický návrh II

A jak to bylo dál?

Nejprve jsme čekali. Vytvoření prvních skic a návrhů trvalo cca 1,5 měsíce a musím říci, že už první skici nás nadchly a vlastně jsme téměř nic nezměnili na venkovním vzhledu. Vnitřní uspořádání se měnilo neustále (a stále se ještě mění umístění dveří a velikost některých oken).

V průběhu procesu došlo z naší strany k velkému množství změn. Nejprve jsem chtěla mít v domě galerii tak, abych mohla mít nad stolem zavěšený obrovský lustr přímo z krovu, pak jsme zjistili, že máme v plánu příliš mnoho dětí, takže galerie padla... Pak jsem chtěla v přízemí koupelnu přístupnou z obývacího pokoje, což jsme opět změnili na přístup z chodby. A největší změnou bylo to, že jsem původně chtěla kuchyň v prostoru a nakonec jsem si nechala udělat takovou samostatnou polomístnost. Vedle jsem chtěla spíž, pak jsem z toho udělal prádelnu a sušárnu a pak jsem to opět změnila na spíž...

Myslím, že páni architekti s námi měli svatou trpělivost ;) Je to jejich práce, to ano, ale já jsem nejvíce ocenila to, že nám naslouchali, brali vážně naše připomínky, upřednostnili naše nápady, pokud to šlo a pokud se jednalo o nějaké zhůvěřilosti, tak je nám rozmluvili a navrhli schůdnější variantu. Na jejich práci při architektonických návrzích si nemůžu stěžovat ani slovem, spolupráce byla maximálně uspokojující. 

Celkově bylo asi 10 schůzek, než jsme dospěli k definitivní verzi, kterou jsme předali pro vyřizování stavebního povolení. 

Časový rozvrh:
září 2009 - první schůzka
říjen 2009 - rozpočet na návrh, první schůzka na pozemku
listopad 2009 - prezentace prvních skic, stanovení směru 
prosinec 2009 - několik schůzek nad vzhledem a rozmístěním jednotlivých místností
prosinec 2009 - již téměř konečný vzhled
leden 2010 - odsouhlasení konečného vzhledu a zadání projektantům
únor/březen 2010 - projektová dokumentace
květen 2010 - prezentace celkového rozpočtu na stavbu
červen 2010 - výběrová řízení na stavbu
červenec/srpen 2010 - probíhá žádost o stavební povolení
září 2010 - vydáno stavební povolení
říjen 2010 - začínáme stavět


První návrhy:





Žádné komentáře:

Okomentovat